sucdefructe

Sucul de legume – Vestitorul primaverii

Cum se apropie primavara, incep sa maresc considerabil cantitatea de sucuri de legume si fructe. Am lasat fructele pe locul doi pentru ca prefer sa le amestec in smoothie-uri, alaturi de tot felul de frunze verzi si rar imi fac un suc de portocale, lamai si kiwi. Prefer mai mult sucul de rodie, ori afine. Ma feresc putin, sau incerc sa nu beau foarte des, sucuri 100% din fructe, asta pentru ca au o cantitate mare de fructoza.

Asa ca, incep aprovizionarea cu legumele mele de baza: sfecla rosie, morcovi si telina! Stim doar ca sucurile de legume (facute cu mana ta si storcatorul tau in casa) trateaza ori previn numeroase afectiuni, ajuta considerabil la regenerarea celulara si sunt parte vitala a detoxifierii.

Sucul de telina regleaza tensiunea arteriala, imbunatateste digestia, este inamicul stresului, este bun pentru articulatii, reumatism infectios, artroze si, nu in ultimul rand, regenereaza pielea.

Sucul de sfecla rosie este protectorul ficatului, contine potasiu, magneziu, fier, fosfor, vitamine din complexul B si este o buna sursa de fibre. Imbunatateste circulatia sangelui, ajutand la deschiderea vaselor de sange, lucru care permite oxigenului sa circule mult mai bine si eficient.

Sucul de morcovi vine la pachet cu beta-caroten, Vitamina A si luteina care ajuta la mentinerea vederii, detoxifierea ficatului, in plus, falcarinolul din morcov distruge celulele pre-canceroase.

Ar fi ataaat de multe de spus, insa ma opresc aici si revin la rugamintea mea catre voi de a consuma sucuri proaspete de legume.

Reteta mea e foarte simpla:

In fiecare dimineata bag in storcator 3 morcovi, o telina medie si o sfecla rosie medie. La final arunc si doua lingurile cu seminta de chia peste paharul cu suc si pot sa-mi incep perfect ziua. 😉

sucdefructe

 

0 comments