lapte alune 1

Lapte de alune de padure cu pudra de roscove! – Curcubeu pe cerul gurii

De data asta nu voi intra in discutia legata de cat de daunator poate fi laptele de vaca de exemplu pentru organismul uman, si mai ales „minciuna de lapte” care se gaseste in comert. O sa ma concentrez doar pe cat de bune pot fi soiurile de lapte vegetal, mai ales cele facute din nuci.

Poti obtine lapte din migdale, nuci romanesti, caju, nuci braziliene si tot felul de sortimente. Daca faci pentru prima data lapte vegetal acasa, sfatul meu e sa incepi cu laptele de migdale pentru ca are un gust foarte bun. Desi am zis asta, in urma cu aproximativ un an am descoperit laptele care il bate la gust pe cel de migdale, mai exact: laptele din alune de padure! Pentru o fosta consumatoare (in draci) de nutella, gustul asta al laptelui de alune de padure, combinat cu niste pudra de roscove si putin sirop de agave… a format un curcubeu pe cerul gurii. :)

Reteta e ataaat de simpla cum nici nu-ti imaginezi:

– 150 gr alune de padure crude (puse la inmuiat peste noapte)

-1 l de apa plata/purificata

– 2 lingurite de carob (pudra de roscove)

-sirop de agave dupa gust

Arunca apa in care au stat la inmuiat alunele, pune-le intr-un blender, adauga 1 l de apa si proceseaza maximum 1 minut. Strecoara continutul cu un tifon sau punga speciala pentru laptele vegetal, dupa care adauga laptele din nou in blender si proceseaza cateva secunde alaturi de celelalte ingrediente. Eu ii mai adaug si cate un praf de scortisoara si unul de turmeric. :) Bineintele ca nu trebuie sa ii pui carob, asta daca nu vrei „lapte cu cacao” si il poti lasa simplu, putin indulcit.

lapte alune 2

 

salata de naut

Sursa ta de proteine – Cea mai rapida reteta

 

E clar ca dupa tot timpul asta in care din alimentatia mea, carnea de orice fel a iesit complet, m-am cam saturat de vesnica intrebare: „Pai si proteinele de unde le iei?”. E simplu: Am grija ca in meniul meu zilnic sa existe un preparat din familia fasolei: mazare, linte, naut, fasole alba sau rosie.

Pe de alta parte, unii spun ca e foarte complicat sa stai sa gatesti atat. Tocmai d-aia revin cu cea mai simpla si buna reteta de salata de naut cu care am avut succes la fiecare party ori sarbatoare in familie.

Pentru a fi si mai simplu, poti cumpara nautul deja fiert la concerva. Eu una ma feresc pe cat posibil de orice e conservat, insa, cateodata poate fi o varianta.

Daca nu stiati, nautul sau fasolea Garbanzo, este un izvor important de proteine, care poate inlocui carnea cu succes. In plus, nautul scade colesterolul, impiedica acumularea de zahar in sange, energizeaza organismul datorita continutului de fier si de vitamina C si este bogat in fitonutrienti care au rol antioxidant. Desi majoritatea oamenilor consuma nautul sub forma de hummus, mie imi place mult mai mult sa-l mananc ca atare, in salate sau sub forma de tocanita. Ingrediente:

  • 500 g naut din conserva sau daca avem naut uscat, il hidratam penste noapte, dupa care-l fierbem aproximativ 2 ore.
  • 1 legatura patrunjel
  • o ceapa rosie potrivita
  • zeama de la 1 lamaie
  • ulei de masline
  • sare de Himalaya
  • piper
  1. Amesteci nautul cu ceapa rosie taiata solzisori.
  2. Adaugi patrunjelul tocat, zeama de la o lamaie, uleiul de masline, sare si piper.
  3. Amesteci bine si… pofta buna! 😉

salata de naut

sucdefructe

Sucul de legume – Vestitorul primaverii

Cum se apropie primavara, incep sa maresc considerabil cantitatea de sucuri de legume si fructe. Am lasat fructele pe locul doi pentru ca prefer sa le amestec in smoothie-uri, alaturi de tot felul de frunze verzi si rar imi fac un suc de portocale, lamai si kiwi. Prefer mai mult sucul de rodie, ori afine. Ma feresc putin, sau incerc sa nu beau foarte des, sucuri 100% din fructe, asta pentru ca au o cantitate mare de fructoza.

Asa ca, incep aprovizionarea cu legumele mele de baza: sfecla rosie, morcovi si telina! Stim doar ca sucurile de legume (facute cu mana ta si storcatorul tau in casa) trateaza ori previn numeroase afectiuni, ajuta considerabil la regenerarea celulara si sunt parte vitala a detoxifierii.

Sucul de telina regleaza tensiunea arteriala, imbunatateste digestia, este inamicul stresului, este bun pentru articulatii, reumatism infectios, artroze si, nu in ultimul rand, regenereaza pielea.

Sucul de sfecla rosie este protectorul ficatului, contine potasiu, magneziu, fier, fosfor, vitamine din complexul B si este o buna sursa de fibre. Imbunatateste circulatia sangelui, ajutand la deschiderea vaselor de sange, lucru care permite oxigenului sa circule mult mai bine si eficient.

Sucul de morcovi vine la pachet cu beta-caroten, Vitamina A si luteina care ajuta la mentinerea vederii, detoxifierea ficatului, in plus, falcarinolul din morcov distruge celulele pre-canceroase.

Ar fi ataaat de multe de spus, insa ma opresc aici si revin la rugamintea mea catre voi de a consuma sucuri proaspete de legume.

Reteta mea e foarte simpla:

In fiecare dimineata bag in storcator 3 morcovi, o telina medie si o sfecla rosie medie. La final arunc si doua lingurile cu seminta de chia peste paharul cu suc si pot sa-mi incep perfect ziua. 😉

sucdefructe